Thursday, January 6, 2011

Аллн Гинзбэрг - Орь дуу III

Карл Соломонд зориулав

Карл Соломон! Чи надаас илүү галзуу
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Хачин этгээд мэдрэмж чамд төрөх учиртай
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Ээжийн минь сүүдрийг чи элэглэн дууриах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Эгнэгт араас чинь мөшгих арван хоёр
дагуулаа чи алуулж таарах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Анзаарагдамгүй тэр л хошигнолдоо чи баясан хөхрөх
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Аймшгийн ямбий ганц бичгийн машины ард бид
агуу зохиолчид болцгоох
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Дүр төрх чинь буурьтай болж, радиод чи сурвалжлага өгөх
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Дүрслэн бодох чадвар
мэдрэмжийн хорхой жирвэгнэн гүйхийг хүлээж авахгүй
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Нөхөрт гаралгүй Ютикадаа өтөлсөн эмэгтэйн хөхнөөс чи цай уух
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Нүцгэн сувилагч нарын биеийг чи Бронксын дээрэмчид болгон төсөөлөх
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Ёроолгүй ангалд үсчин наадах энэ зугааг чинь үгүй хийгч
номхотгогч цамцан дотроо чи бархиран орилох
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Ёрын эмнэлэгт мөрөөрөө ч үхэхгүй, гэмгүй мөнхийн сэтгэлээр
ноорхой төгөлдөр хуурыг чи байдгаараа балбах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Хоосныг хөндлөн гулд туулах эргэл мөргөлөөс нь
ахиад учрах цочролууд ч сэтгэлийг бие рүү буцаан аврахгүй
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Голгофын фашист үндэстний эсрэг Еврейн соцалист хувьсгал хийхээр
хуйвалдаж байгаа эмч нараа чи илчлэн яллах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Холхи Лонн-Айлэндын тэнгэрийг чи хэмхчиж
бурханы булшнаас өөрийнхөө доторхи Есүс гэгч хүнийг амилаах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Хорин таван мянган галзуу товариш
нийтээрээ "Интернационал"-ын дахилтыг дуулах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна 
Нэгдсэн улсыг бид хөнжил дотроо тэврэн үнсч үнгэхэд
Нэгдсэн улс шөнөжин ханиалгаад биднийг унтуулахгүй
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Цахилгаан гүйдэлд цохиулаад сэтгэл санаа маань эргэн ирэхэд
дээврийг доргитол бөмбөгдөгч онгоц хүржигнэн
эмнэлгийн хана нурах гэж байгаа шиг төсөөлөгдөх
(Ээ, яаралтай гарцгаа!
Ээ, ямар ч авралгүй мөнхийн дайн эхэлчихжээ!
Ээ, ялалт минь, дотуур хувцсаа март, бид эрх чөлөөтэй!)
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
Зүүдэн дотор минь чи тэнгисийн аянаас буцан
хурдны замаар нулимс дуслуулсаар Америкийг нэвт туулж
Баруун эрэгт буй зуны байшинг минь зүглэн шөнө дөлөөр алхах
энэ Роклэндэд би чамтай цуг байна
 Сан Франциско, 1955-1965.

Гинзбэргийн уран зохиолын өдөөгч нь хар тамхи, жааз, секс, зэн-буддизм байжээ. Энэ шүлгээ тэрээр 1949 онд Роклэнд хэмээх галзуугийн эмнэлэгт танилцсан өвчтөн болох дадаист шүлэгч Карл Соломонд зориулан бичжээ. Ютика, Бронкс гэсэн нэрүүд бол Нью-Йорк хотын дүүргүүдын нэр.

No comments: