Sunday, November 11, 2007

Болор цом - 1986 он



Т. Очирхүү - Чулууны магтаал

Эргэн тойрон хадтай Балбархайн хаваржаанд би
Эхний дуугаа чулуунд хадааж терсен
Ээжээс анх тасарсан миний нялхын хvй
Энэ л бууцны чулуун дунд vлдсэн
Хvй, дуу хоёр минь чулуунд шингээстэй
Хvний орчлонд тэгэхээр би чулуунаас уяатай
Хелд орохоосоо емне би чулуун дээгvvр мєлхсєн
Хелд орохдоо би чулуун дээр боссон
Хашаа хороогоо ч чулуугаар барьж
Хатуу евлийг ч чулуугаар хаадаг
Хана хэрмийг ч чулуугаар ерж
Халуун галаа ч чулуугаар тулгалдаг
Арвай тариагаа ч чулуугаар татаж
Агг морьдоо ч чулуугаар аргамждаг
Уулын минь хех чулуу орсон юмыг нэрлэхээс
Уулын минь хех чулуу ороогvйг нэрлэсэн нь амар
Юугаараа баян билээ?Тvvгээрээ бахархана
Юм юмны тvрvvнд уулынхан чулуугаа л магтана
Эрдэнийн чулуу нь зам гудас хэвтдэг
Элбэг баян уулсаараа бахархана
Орд харш, зам, талбай, гvvр, далан бvгд чулуу
Охид, хvvхнvvдийн гоёл чимэг, ээмэг, бегж бvгд чулуу
Оргил ендрийн овоо тахилга бvгд чулуу
Он улирсан хешее, хиргэсvvр бvгд чулуу
Эх газрын алаг чулуу орсон юмыг нэрлэснээс
Энэ дэлхийд чулуугvй юмыг нэрлэсэн нь амар
Хелд орохоосоо ємнє би чулуун дээгvvр мелхсен
Хелд орохдоо би чулуун дээр боссон
Чулуун дунд есеж терсен уулынхан бид
Чулууны vнийг мэддэг улс
Эмээлт морио харж шинждэг шигээ
Эрдэнийн чулууг таньдаг улс
Манай нутгийн буурал евгед
Машины vнэтэй гаанс зуудаг
Айлчин гийчнийхээ амрыг эрж
Алаг манан хеергеер тамхилдаг
Чулуун дунд есеж терсен уулынхан бид
Чулууны идийг мэддэг улс
Болор шилийг зvсдэг алмааз ч болдог
Болд темрийг элээдэг билvv ч болдог
Зеелен, хатуугийн туйл
Зевхен чулуунд л шингэсэн байдаг
Чулуун дунд есеж терсен уулынхан бид
Чулууны бехийг мэддэг улс
Он цагийг тээсэн гvvрийн багана ч болдог
Орд харшийг ч даасан суурийн бие ч болдог
Ган шиг батын эрхэм чанар
Гагцхvv чулуунд л шингэсэн байдаг
Эр зориг, баатарлалын тухай
Энэ чулуугvйгээр сэтгэшгvй
Уул давж, чулуу ергеж
Урт замд сульдахгvй юм бол
Газрын чулуун беерен дээр
Ганц ч атугай халтирч, даарч хонохгvй юм бол
Гавьтай ямар эр хvн байх билээ?
Байгалийн сайхан, аян замын тухай
Бас л чулуугvйгээр санашгvй
Уудам дэлхий цулгуй тэгшхэн
Урал ч гэж байхгvй,Алтан ч гэж байхгvй бол
Ургахын нартай ядаж ганцхан удаа
Уулын хяр дээр золгоогvй бол
Угтаа ямар нvд тайлсан хvн байх билээ?
Алдар гавьяа, одонгийн тухай
Аанай л чулуугvйгээр ярьшгvй
Цагийг эззлсэн суутны алтаар сийлсэн нэр
Цагаан гантиг дээр суурилж байж менхерне
Эрэлхэг баатрын алтан таван хошуу одон
Эрдэнийн чулуу шигтгэж байж тодорно
Хелд орохоосоо емне би
чулуун дээгvvр мелхсен
Хелд орохдоо би чулуун дээр боссон
Хорвоог таниулсан багын минь тоглоом чулуу байсан
Хожим миний суусан байшин чулуу байсан
Унаган багын тоглоомын чулуун гэрээс
Улаанбаатарын енеегийн сууц хvртэл
Эр бие минь чулуун дунд есеж
Эх орноо чулуутай цуг дуулсан
Эхлээд би эх орноо бvхийлд нь бичсэн
Энэ надад ахадсан
Дараа нь би алтайгаа бичсэн
Дахиад л надад томдсон
Хожим сvvлд нь би
Хол хедее vлдсэн аргамжааны чулуугаа бичсэн
Уулын хvv миний чулууны магтаал
Угтаа чухам эндээс л эхэлсэн
θвдег тулж мелхсен
θлмий тулж боссон
Сэтгэл хvлэг хоёроо цуг аргамжсан
Сэрvvн алтайгийн минь ширхэг чулуу
θерийг минь элээх
θлгий дээр минь босгох
Эхний бегеед эцсийн чулуу
Энэ чулуу-миний чулуу.


No comments: